7 Dec 2013

FADE UP

       

Assalamualaikum..serius lama jugak aku tak on blog ni..berhabuk ka tak berhabuk ka gua tak kisah pun sebenarnya..kuang3 kalau ada idea ya tulis..kalau takdak stay kosong kosong kosong jelah~

Actually takdak apa pun nak tulis..saja mengisi masa sekejap ni...sementara malam masih tak cukup malam lagi..eh acane tu? 0.o


Fikir punya fikir punya fikir punya fikir punya fikir n aada perkara jugak yang aku nak cerita n itu adalah perkara2 yang aku fade-up kat perempuan2 U ni..jangan salah faham..bukan semua ok..i mean mana yang aku nampak n perasan jelah sepanjang aku stay kat sini.

First: kedekut jalan
-kita jalan lorong yang betul, manakal mereka opposite..tapi jalan berselisih mereka tak kan mengelak sebaliknya jalan macam takdak pape n aku yang jalan ni terpaksa mengelak sampai betul2 corner longkang (pasal jalan tu sebelah longkang) sikit lagi ja nak jatuh pasal nak mengelak depa2 yang tak reti nak mengelak pabila berselisih ni..seriusly aku fade-up gila perempuan macam ni..kalau laki takdak..depa elak siap kekadang tegur2 lagi..yang perempuan? gua pun malas nak ceritalah. Gua tak kisah mereka tak tegur tapi gua kisah pabila mereka tak mau mengelak sampai gua nak termasuk longkang tu. Seriusly memang fade-up (_ _") kalau seorang mungkin boleh dimaafkan,tapi yang ni satu geng..bukan gua ja rasa macam tu, kawan2 yang lain pun boleh dikira fade-up jugak kot.

Second: kurangnya malu
- kalau stay sorang2 masa library, tengah cari buku kalau ada geng2 perempuan yang lalu kat belakang mesti akan ada yang bersuara nak mengorat lah, nak cari pakwe lah, ape2 lah yang seangkatan dengannya..serius to say GELI DOHH.. pandang kanan kiri takdak pulak laki selain aku kat komputer mencari bahan tu..bapak ahh orang tengah serius cari bahan boleh depa wat camtu..whatt thee -.-" sepatutnya sifat malu ada kat perempuan tapi yang ni aku tengok takdak..gua bukan spesis layan semua perempuan kecuali ada benda nak tanya ja..serius to say..gua REJECT perempuan macam tu..nampak macam ego tapi itulah kebenarannya... sifat malu sudah berkurangan atau tiada lagi dalam diri mereka. .. itu gua taktaw..yang penting gua aman dari perempuan macam tu.

Third: sarung nangka
-yang ni memang parahh gila gua nak say, pergi kelas tapi pakai baju ketat2 #troll face
Bukan apa, gua dah lah suka jalan sorang2, tapi gua seriusly fade-up kalau satu kawasan tu memang ramai gilak perempuan sampai rasa sesak nafas secara automatik..then kena avoid lah..takkan nak stay jugak camtu..tak pasal2 tak sampai pulak kelas tu -.- kalau terpandang perempuan yang menutup aurat dengan sempurna ni mungkin tak terasa sangat, tapi yang jenis "sarung nangka" ni boleh buat sesak nafas walau terpandang tak sampai 1 saat..seriuslyy kot -.- ..kalau kawasan tu sikit ja orang takpalah boleh stay ja jalan pandang bawah, tapi kalau ramai terpaksa kiri kanan kiri kanan jugak pandang kalau tak nanti dikatanya sekodeng p******g pulak dok pandang bawah ja...biasa lah sekarang..ada ja tak kena kat mata orang lain kan -.-"
Nasihat kepada perempuan diluar sana..seriously aku berharap2 sangat korang boleh jaga aurat n maruah korang yang sangat mahal tu..kalau payah sangat tak boleh buat..sila stay ja kat rumah..sekadar family ja boleh nampak..senang cerita. tak payah menyusahkan orang lain nak tengok aurat2 korang tu #ayat kasar

Agaknya ni jelah yang aku nak cakap..mungkinlah...tapi serius yang tiga ni memang fade-up gila..tapi terpaksa dihadapi dengan tabahnya..mungkinlah.

Gua bukan kaki jiwang n bukan kaki perempuan, n gua taktaw pun apa yang bermain kat fikiran seseorang perempuan melainkan mereka adalah family sendiri like my mom n my sisters after all.

Owraitz2..mungkin ada kekasaran dalam ayat2 yang diatas n kalau ada salah silap tolong tunjukkan..memang kita bukan manusia yang sempurna tetapi ingat mengingati kan tugas kita sebagai seorang family,sahabat,rakan mahupun kawan.
sekian coretan yang nampak merepek tapi deep..sekiaannnnn

                                          Assalamualaikum n selamat malam~

No comments: