16 Oct 2012

Apakah maksud kawan bagi diriku..






Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh :)
  Ye setelah segala apa yang ditulis pada entry yang lepas..aku nak meneruskan entry aku yang lain pulak sementara tengah bosan ni..huhu..benda yang aku nak cakap adalah tajuk atas tu..hehe..

 Agak2nyer..kenapa kita perlu berkawan? adakah sebab lumrah hidup ataupun sebab lain..huhu banyak jugak persoalan yang timbul dalam diri kita ni sebab tak semua orang suka berkawan kan? atas sebab mungkin mereka suka menyendiri, atau sebab selalu dibuli? hanya diri sendiri yang boleh jawab semua tu...

Berdasarkan pendirian aku pulak..ada 4 golongan yang aku asingkan dalam diri aku iaitu..
 - -kawan
 - -rakan
 - -sahabat
 - -member

Tentu tertanya-tanya sebab ape aku meletakkan mereka kepada 4 golongan..aku akan terangkan satu persatu...relax2 XD

*KAWAN
- bagi aku,kawan ni adalah jenis2 yang biasa saja yang kita kenal tak kiralah kat mana pun..well,tu kompom ramai yang ada kawankan..huhu..tapi dalam banyak2 kawan..yang mana kita akan percaya?
ye seperti kata pepatah "kawan ketawa memang ramai,tapi kawan yang sama2 menangis memang susah nak cari"..yup,aku memang sokong pon yang tu sebab tu aku bahagikan setiap orang dalam hidup aku nie..kawan yang sama2 menangis aku tak yakin akan jumpa zaman sekarang..ya sebab tu kawan adalah biasa bagi aku..tak lebih even seinci..nak cari kawan memang senang sekarang..lagi2 dah ade Facebook,Twitter,Myspace and banyak lagi lah yang agak2nya aku pun tak taw pasal IT ni agak lemah jugak...hee

*RAKAN
-yang rakan pulak..level die tinggi sikit dari kawan..haha..bagi aku rakan ni adalah kawan yang kenal kita tak kiralah sejak sekolah rendah mahupun sekolah menengah asalkan die memang dah lama kenal kita..haha..rate rakan masa nie..die agak boleh dipercayai sedikit berbanding kawan namun pada tahap ni memang masih bahaya nak keep secret kat orang macam ni sebab masa ni banyak "kawan makan kawan"..haha..so agak2 nak keep secret tu..fikir 25 kali baru bagitaw..haha
aku bukan nak kata yang rakan ni langsung tak boleh dipercayai..sekurang2nya..mereka dah taw ape yang kita suka dengan apa yang tak suka..faham?haha tak faham buat2 faham sudaa...

*SAHABAT
-hoho..yang ni level dia agak tinggi jugak..kiranya yang ni memang orang yang selalu lah dengan kita..tak kira ke mana2 pun n dialah orang yang paling memahami kita dan sentiasa memberi semangat atau galakan (bukan bf/gf ok) kat kita dalam apa jua situasi..wah2..yang ni takpe nak keep secret dengan depa sebabnya mereka pon akan bagitaw secret depa kat kita..haha..kira fair le tu..hoho..tapi kalau ade jenis yang kedek nak mampos..yang kita pulak jenis pemurah giler,,mesti keluarle istilah kawan makan kawan tu..tapi bagi aku..rate yang tu memang tak boleh dipanggil sahabat sebabnya sahabat adalah orang kita boleh percayai 100% bukannya yang boleh dipercayai 1%..ye tak? sape nak ade member yang suke bocor rahsia..terang2 memang tak nak lerr..kalau ade yang jnis macam tu..bagi ape..bagi makan kaki! haha :p

*MEMBER
-yang ni kalau kome xtaw...aishh..xtaw lah..haha..haha..yang biasa akan panggil "member" ni laki2 jer..yang perempuan jaranglah aku dengar orang panggil member nie..haha ye tak?huhu..tu lah..orait..bagi aku member nie jenis memang suke duke memang die jer kat sebelah kita..eh yeker? haha nak maksud lagi terng..member ni jenis yang akan tolong kita tak kira mana pun kita akan ditimpa masalah..masalah tayar pancit ker,masalah kewangan ke,InsyaAllah merekalah yang akan tolong selepas ibu bapa kat kita..tapi bayangkan GF korang pulak..die ada tolong ke masa macam tu..hmm..aku 99.99% yakin xde kan..yang depa taw keselamatan jer..n perhatian..(uh sorry sape terase tp tulah realitinyer)...aish..kembali ke tajuk asal..member ni peratusan kepercayaan kome akan meningkat tanpa disedari..haha..percayakah? tepuk dada tanya diri sendirilah XD



haha..dah taw ape bezanya tu? haha..asihh..ape semue dekat same..?? haha..mungkin same di mata korang tapi sangat lain di mata aku...peace :)


haha..yang aku nak ingatkan..jangan pernah bercinta dengan kawan baik sebabnya effectnyer memang banyak nanti..percayalah..kalau kawan tetapkan kawan..kalau x nanti dilabel kawan makan kawan pulak..

hoho..cau dulu..pembetulan?? InsyaAllah akan dibetulkan :)


No comments: