22 Oct 2012

Khursus sembelihan ayammm!! haha :D

           Titkala malam yang agak hening..secara tiba-tiba henpon aku pun berdering menandakan mesej masuk..aku pun wat dono jer pasal ingat tu mesej dari CelcomXtra ker..ye lah..dah depa jer yang rajin mesej aku..aku tak rajin pun nak mesej depa..keh3..biase ler tu..haha..single..tapi ok ler tu..jimat kredit pe..haha..sebulan pon boleh tahan kredit tu..keh3...aishhh..lari tajuk pulak..haha

Mesej yang aku dapat bertulis....
            "Assalamualaikum,InsyaAllah Imam adakan kursus sembelihan yang diadakan ahad pagi..9/9/2012 dan bertempat di Pusat Islam..masa 8.30 a.m....stiker dan sijil penyertaan disediakan"

Aishh..aku pun ape lagi..on ajer..haha..pasal pernah ade experience tentang bnde ni..so aku takdelah nak fikir2 sangat..soo..ready keesokannya------->>


         Bangun pagi ..n ready nak g..tapi tengok macam xde pape..aku ajak zarul..tapi die xmau..haishh..sedih die x p skali..haha..alih2 dekat pukul 9.30 baru aku pegi..tapi tu pun tak start lagi..haiyaa..haha..naseb ade farid(abang long)..xde lah bosan sangat..keh2..tunggu punya tunggu...10 lebih baru start..haha..tapi sebelum ade lah tulis name kat kertas..nak tau sape yang datang..yang lakinyer..sikit sangat pulak yang datang..tapi perempuan..perghh..ramai jugak..respek depa..haha..maka selepas disetting segala peralatan..bermula lah ceramah sebentar tentang khursus nie...


bla..bla...bla...pukul 11 lebih baru habis ceramahnyer..tu pun dapat surat warranty "5minit lagi" hahaha..kalau tak..tak tau lah sampai bila..keh3

Maka,kami pun pergilah ke belakang P.I untuk memulakan khursus tersebut..jeng3..


Bilangan ayam yang disembelih pulak dalam 50 ekor..perghh..wataksememeh nak habis semua tu..haha..tapi yang bosannya..semua ayam tu diam..taknak lari..haha..kalau tak leh main kejar2..haha..ayam daging ler katekan..mana taw lari..hhaa..dah le pegang ayam tu rase lain macam ..haha..bukan pe..bulu die dah banyak yang tanggal..haha..jenuh jugak ler nak pegang..>.<"


Ouhh..seperti biase..ustaz ler yang akan tunjuk macam mana nak sembelih..dapat pulak yang pergi tu ramai yang xde experience..so depa tengok lah..haha..sampai ade yang nak sembelih pun fikir 10 kali pasal tak biase..haha..k starting mestilah lelaki..yang perempuan tengok dulu..haha..yang laki setelkan 25 ekor..yang perempuan setelkan selebihnya...

haha..antara pic2 depa nie :)









yang lawaknye mase sembelih tu..ade yang kene attack ngan taik ayam tu..haha..mercik kene seluar..kesian empunya badan..keh2..aku tak terkecuali..tapi aku kene sikit jer k -.-"
   haha..naseb kali ni xde yang aku tengok menggeletar tahan parkingson..haha..kalau x..perghh..fikirlah sendiri..haha ^_^ lalala~

      Dah lepas tu..mane ayam yang dah disembelih n dah jadi arwah tu..dibawak belakang P.I untuk diselesaikan selebihnya..haha..bertambah experience tentang sembelih2..hoho..rugi lerr sape x pergi..^^


               



                                                         

                        











<--------tu abang long kami..haha :D
  haha..nak kene slash nampak gambo  nie..keh2









setelah diprom perang prong peret..yang bestnyer...aku rase cam experiment bedah katak pulak..hahaa..yelah..belah sane belah sini..tapi yang best..masukkan air dalam badan ayam tu bagi die terbukak kulitnya..nasib ade yang kene air tu..haha :D
    Nak setel semua lama kot..haha..50 ekor >.<" perghh..bengkok badan nak buat..haha..
 sebelum tu..posing dulu dengan ayam2 tu...hahaha...lai2..sape nak beli?? mulah2 >.<" haha..

haa...yang pic tu..tu ler gelagat penjual ayam dengan pembeli..camtu ler.. XD
peghh..gelak habis mase ambik pic tu...haha..1 jer ambik..haha..yang ayam blah sini disetelkan kaum Hawa yang masih tinggal..haha..tu pun tinggal bape orang jer..yang lain....zupp hilang..orait thanx sesape yang menolong tu ^_^
   Setelah penat lelah memotong,mencabut,mendajal,..haha "evil laugh" ayam tersebut..maka segala2nya pun setel pukul 3 lebih..tu pun dah semua bau ayam..perghh..marvelous..>.<"..maka selepas tu..dah setel maka aku pun balik ke kolej..THE END. ^_^

p/s:: perkara yang sedih sekali..aku tak dapat makan pun ayam tu keesokannya sebab ade kelas..warghh..melepasss sudaa..yang depa balik2 puas makan..hampeh (-_-)" xpe2..xde rzeki nak buat mcam mane..
lagi 1..haha..stiker time ni bedal jer bebanyak dah ramai yang x pergi..haha..paling2 pon 6 stiker kat tangan..haha XD

No comments: