12 Oct 2012

Kenangan Sekolah Rendahku :)

Assalamualaikum..huhu..dengan intro kat ats tu kome dah taw ape yang aku nak tulis nie kan..hoho..ye buakan ape..aku saje tulis nie sebab nak mengingati semula apa yang aku pernah buat dulu..yelah benda yang lepas bukan leh diulang semula kan..ye tak? Bak kate pepatah "Masa itu emas" dan jugak pepatah aku sendiri "masa lepas tak boleh dibeli dengan wang ringgit"..cewah..merepek sudahh..haha...orait
  Hehe,bohonglah kalau kome kate xde memory langsung mase kecik2 dulu..mesti ade kan walau sikit mane pon..lainlah dah hilang ingatan..ye xpe....haha..kome tak dapat nak tipu diri sendiri woo..haha..haa..kome pon ade cite yang tersendirikan..cite yang pasti kekal dalam ingatan kome yang memang tak mudah untuk dipadamlah.kan2 :D..ok. "cantik sangat bun"..haha..tiru ayat jap..cewah..haha..
   Bosan aku berceloteh lame sangat?? haha..ok2..nak start story dah le nie XD




 

                               -KISAH SEMASA DI SEKOLAH RENDAHKU :)   (2001-2006)

 


*TAHUN 1
-datang sekolah kelam kabut..taktaw nak bawak ape.haha sampai penuh beg tu baawak semua buku..kompom kome dulu pon same kan..haha..yelah..meningkat sikit pembelajaran dari tabika..ye lain rasenyer..haha..mase ni pon abang n akak aku still lagi sekolah kat sane..aku jer dikira kecik sekali kat sane..haha...n perangai of course masih kebudak2kan lagi...x penah fikir ape pon mase 2..yg tau main3..ye dak? haha..sampai rasenyer mase tu stamina lagi banyak mengalahkan atlet negara kot..haha...kan2..kalau setakat mainan tu berlambak macam lori ke,kereta ke,robot ke,dah berlambak kat rumah tu..haha..kekadang sampai hancur dikerjakan aku :p keh3...pastu antara kisah x leh lupe masa kat sekolah adalah..mukaku kena conteng dengan cikgu Adnan sebab aku bising dalam kelas..dendanyer die lukis muka kucing kat muka aku dengan pen merah n katenyer sampai balik baru padam..ceihh jadilah aq kucing sehari kat sekolah sampai balik...haha..tapi cikgu tu pun tak lame dengan kitorang pasal die pindah kat sk simpang empat n jadi warden kat sane..haha..budak2 simpang empat taw lah sape kan..garang woo cikgu tu..haha..tapi aku still dengan sikap aku..still wat lex jer..hoho..aishh..budak berani ler dikatekan..n senior aku mase kat sekolah rendah ni pon same ade gak kat uitm Perlis yang aku belajar sekarang..nama die Husni Mubarak n ambik corse yang same pulak tu..haha..chill kan jumpe senior sekolah rendah kat uitm nie..tapi die dah abis sem pon..takpelah..ok..diantara kisah yang lain pulak..haaaa...yang ni kompom takde sorang pon menolak kan..haha..pabila lori Milo datang nak bagi air free..haha..semua berebut beratur semata-mata nak rasa air tu sampai ade yang sanggup beratur banyak kali sebab tak puas..yelah.bagi cawan kecik jer sape yang puas? rasenyer cikgu pun tak puas..haha..haha.chill lah weh..orait..berpindah ke tahun seterusnya...



*TAHUN 2
 -hohoh...pergi sekolah dah naik form sikit..jadi senior kat budak darjah 1 pulak..haha..(eit..tak buli ok)..haha..pergi sekolah relax je...ye la..buku pun sikit je time tupasal tak beli lagi..lambat keluar buku yer..haha..pape pon buku teks ade jer..kena bace gak..kan2..yang masih terpahat di hatiku di mana di sekolah petang(sekolah agama rakyat)..ingat lagi..member aku,Rashdan Shafawi bagi kad Yugioh kat aku n itulah first time aku ad kad tu dalam hidup aku.haha...n kad 2 still ada lagi dalam simpanan aku sebab itu pemberian member dari kecik..ingat boleh ade lagi ker....dah lebih 10 tahun woo aku simpan kad2 uh..biarlah orang kate aku kanak2 aslkan kenangan aku ade bersame kad2 uh..hehe..die bagi kat aku pun pasal tulisan kad uh bahasa Jepun..mana nak faham..kan2? haha..aku tak kisah pon..wa lex jer..ehem.bukan sebab aku pandai cakap jepun..tak2..sebab aku ok jer tengok anime jepun nie..haha..haa..dapat pulak tak lame lepas tu pun tengah hot main pemadam destoyer  nie...cara main senang jer.."1 turn 1 move"..n siapa pemadam yang berada di atas pemadam yang lain..dialah pemenang..haha..sape kalah nasib la..sampai ade budak yang excited sampai beli pemadam sampai bertimbun dalam beg die..haha...dasyat2..aku pun agak malas nak buat macam..hehe..nak wat acano..pemadam dulu banyak gambarnya..ade gambar ultraman lah,kamen rider lah,doraemon lah n macam2 lagi pulak tu..aishh.. tu belom termasuk kapal terbang kertas  yang tak leh terbang lagi tucamne nak cakap yer..haha..nanti aku bagi gambar lah..hehe...habis buku semua kena koyak gara2 nk main bende 2 punye pasal...tak pasal2 kena marah dengan cikgu..padan muka! ahaha :D

*TAHUN 3
-Tahun ni agak excited lah sikit..cewah..wa dah agak besar maa..haha..orait..kisah tahun ni pulak ..bapak aku ade jual buku komik dalam plastik hitam ..kompom kome pernah jumpa gak kan..hoho..time tu buku tu cume 50sen jer..memang murah lah..tak macam sekarang...harga rm2 ke atas...ramai la jugak member2 aku yang beli sampai pening jugak kepala aku nak mengiranyer....dah jadi cam pusher pulak..aishh..takdelah..haha..buku yang depa dapat pulak random..taktaw dapat buku ape sampai ade yang dapat buku bahasa cina..haha..kena gelak je wehh..buku2 yang hot mase tu pun cam Dewata Raya n banyak lagilah tajuk yang aku lupa...selalu time depa ambik time kat sekolah agama la..tempah kat sekolah pagi..petang sampai lah kat depa...huh..cam order kt pizza hut jer...semua buku2 tu pun sekarang dah x nampak..kira benda tu sekarang rare lah..haha ye la..kos pun mahal kan sekarang..takde dah nak jual murah2 macam tu..

*TAHUN 4
-Senior weh senior..haha..songeii..orait..mase tu otak aku agak marvelous lah jugak..pasal ape tah..bace buku pun malas..dok tengok anime jer pon...setakat sekolah agama punye soalan..yang aku agak susah nak jawab soalan hukum bacaan n ape ntah..tapi...paling2 low pun exam aku dapat tmpt-3@4...tapi selalu dapat la jugak ke-2..no 1 pernah rasenyer tapi sekali jelah..tak ingat bila...hehe..sekolah pagi pun same gak..agak muncul keriangan disitu..haha..tapi tak dapat la nak lawan Fiq Nawi...asyik no 1 je dalam kelas..haha..jeles ni jeles...kan2..sekolah pagi saje la.haha..yang sekolah petang tak dapat  sangat die nak fight dengan aku..he2.tapi die memang rajin..aku pun tak macam die..hoho..sukan yang paling best mase nie sukan Roundest..tapi lame tak main dah dah sekolah menengah uh....pastu story lain pulak..ade pulak orang kat kedai 2 (kitorang panggil aci)yang jual stiker yang tampal  kat buku uh...alahai.cam tak tau jer...yang gambor flower horn n ade lagi...haha..kumpul sampai sanggup share dengan yang lain tu..haha..yang dah abis kumpul pulak...hantar n tunggu jelah sampai dapat hadiah...kan2..:D
#especially no 27 dengan 37..memang susah nak dapat..haha..

*TAHUN 5
-story seterusnya..jeng3 ^_^..mase tu pulak tengah top pulak cite Kamen Rider Ryuki lah kan...punye lah minat sampai habis kad2 yang dijual kat kedai 2 dibeli budak2 sekolah aku...ye la..top le katekan..tapi stail kitorang pulak sampai sanggup beli kertas lukisan untuk buat lambang die..dasyat tak dasyat je la haha..aku pon join gakk..aish..ne leh dikecualikan..haha...ade gak member aku sorang ni..ade bli dvd cerita tu...pe lagi...semua dok join la p rumah die..tengok ramei2..memang time tu rase Unite weii..haa...time 2 setakat ultraman,beyblade,..huh.dah pandang sebelah mata jer...dah tak main dah..tapi dah akhir tahun..keluar pulak cite Naruto n terus ramai peminat..haha..peminat time 2 memang ramei giler sampai berebut nak watak cite 2.haha..aku tak terkecuali XP...hahahah..orait..tahun ni jugak mak aku start jual burger...aku pun learn sikit2 la...sampai lah aku dah agak pro bab nie skang..hehe..siap jadi pusher lagi...haha..tapi sekarang takde lah pusher dah...n yang paling paling paling best sekali (berapa kali mau paling daa) ...k sambung balik...yang best sekali..haha..mase sekolah buat kem kat dalam kawasan sekolah..wahh..memang menggamit memori..ehh..haha..pergh..macam2 lah yang kitorang wat..well..biase lah macam yang kome buat kat sekolah dulu..tapi yang paling best mase persembahan di mane senior kitorang,Aziz menyanyikan lagu "Aduhai Saliha-Mawi"..hahaha..dah le mase tu lagu tu memang famous..dapat pulak die nyanyi..memang gelak sakan jelah..haha..semua dok join jer lagu tu..haha..memang feel lah mase tu..pertandingan masak ok jangan cite..dengan bahan ape pon xde..memang takde rase langsung ape yang dimasak..haha..sardin pun tak rasa sardin...rasa air masak jer..haha..



*TAHUN 6
-Wah3..jadi senior terus kitorang nie..hoho..tahun ni last kitorang 6 Perdana kat sekolah...macam2 le kitorang buat.bising sane bising sini cam kitorang dok relax jer cam langsung xde exam.haha..dok men sane sini...tapi...kenangan yang aku tak leh lupe mase bulan 6 la...mase 2 kitorang darjah 6 belajor asas silat dari senior2 U mane ntah..aku pun lupe...tapi kitorang cume blajo asas jer untuk wat persembahan...yang "main character" nye syafiq ngan zam la..yang kitorang cuma silat versi lain dari depa...last2..wat persembahan kat sekolah STARS Selekoh..tapi best wooo..k fine..ade 1 peristiwa yang aku tak taw nak kate lawak ke ape..ade budak kelas aku sorang nie..orang panggil die apis,kena denda dengan cikgu..cikgu p ambik pembaris aku yang keras tu pastu ketuk kat kepala si apis ni..sekali je ketuk terus patah..cikgu kate "patutlah degil..keras kepala rupenyer"..cikgu tu bagi balik pembaris yang patah tu kat aku sambil buat muka tak bersalah..hamboih cikgu nie..haha..nasib cikgu BM aku..haha..berkat kesabaranku aku dapat UPSR 2-2 subjek BM aku A..haha...kenangan lagi mase tu...dah lepas UPSR...kitorang dok relax jer kat PSS sampai akhir tahun..ye la..taktaw nak buat ape..nak g makmal komputer...makmal komputer pun time tu tak dijamin selamat lagi..jadi,sabo jela..k fine..yang agak pening sikit time dah nak abis sekolah pulak dapat susu minuman free tu berlambak sampai penuh beg cikgu bagi kitorang..haiyoo...huhu...naseb mase tu puasa..leh lah jugak buat stok berbuka.huhu....cerita pasal sukan pulak..huhu..malu waa nak cakap nie..hohoh^_^  ..tahun ni agak challengerssss jugak lah dimana aku sebagai kapten g ambik bendera merah n anak buah aku marah pasal ape ambik merah..depa kate merah tak ong..haha..aku tak fikir pulak pasal tu..yang aku taw..kemenangan tu boleh dilakukan dengan usaha kerjasama...hohoho..marvelous kot..pung prang pung prang sorak gempita ape semua..dah last2..rumah Merah diisytiharkan sebagai JUARA...hahaha..bangga we bangga..terserlah imej kekaptenan aku..hahaha..dengan berkat kerjasama ahli kami boleh menang..haha..yelah..sebelum ni rumah merah memang susah lah nak dengar menang tak kira sekolah mane pon kan..haha..n the lastly moment bila kita semua sama2 g Gua Tempurung sebab rombongan..haha..aku tak ingat sape yang p..tapi memang best ler time tu..rase macam sekejapp jer..hhee
p/s:jangan anggap warna rumah tak ong..hehe




***emm..tula kisah yang aku yang sikit dari sekolah rendah...kalau nak cite panjang lagi...6jam tulis pun tak abis kan? hahaha..tu pun kalau ingat lah...***:DDD

4 comments:

Unknown said...

terharu aku :)

khai anuar said...

alolo~ hahaha :D

Norazlin Nordin said...

aku time dajah 5 paling malas nk pi kokurikulum.

khai anuar said...

haha..g koko pon xde pe..dok relax jer..